Начало Маршрути

Покажи прогноза
Осигурено от:

Маршрути | Печат |  Е-мейл

Image     Зелен (лъчев) - Маршрутът започва от центъра на селото. Тръгва се на север и се завива Вдясно по черен път зад Кръчмата. След около Километър се минава през махала Чакърска, застинала във бремето от около век. В края на селото се поема по стръмна конска пътека, която води до хълма Св. Никола. Пътеката се разклонява и дясното разяснение излиза' в м. Градище - обширна и равна седловина, където ясно се вижда защо селото се нарича Сенокос. Продължителност на маршрута (отиване и връщане) - около два часа, средна трудност.

Бял (кръгов) - Условно за начало на маршрута можем да приемем махала Везенкова, откъдето пътеката тръгва на запад, отчасти следвайки съществуващ черен път. След около половин час и малко отклонение през млада борова гора, се достига до "Камъка", от който се открива панорама към дефилето на Струма и Пирин. Пътеката извива на юг и, лъкатушейки сред ливади и градини, излиза на асфалтов път близо до махала Дяковци, Където можете да отпочинете в беседката на местната мандра и да опитате сиренето и Киселото мляко. Пътят продължава до махала Арнаутска, където завива вляво (на североизток) и поема нагоре по хълма, през него и до махала Димовци. Оттук нататък маршрутът се спуска по черен път покрай махала Мазнева, Като малко преди м. Св. Марена се отклонява вляво и надолу към махала Везенковци. Продължителност на маршрута - около три часа, трудност под средната.

Червен и жълт (лъчеви) - Маршрутите започват заедно от чешмата в центъра на селото.
По главния път бързо се стига до дерето на реката. Преди моста се завива вляво и се поема
нагоре по черен път, като последователно се минава покрай махалите Гърковци и
Пъпчиовци (които за разлика от централната махала приличат по-скоро на пръснати по
склона къщи). Малко преди махала Миновци маршрутът се отклонява вляво от пътя и поема
по стръмна конска пътека, която криволичи сред хълмове и дерета, сред все по-сгъстяваща
се широколистна, а по-късно и иглолистна гора. След около час изкачване се преминава през
м. Арнаутските ливади, Където пътеката за кратко излиза на черния път Сенокос-
Ширината и се отклонява вляво по стръмен коларски път. Скоро се пресича реката, която
на това място образува малък Водопад и се излиза в м. Водица (малко уширение на пътя
Сенокос-Ширината, подходящо за кратка почивка, с огнище и вода). Тук маршрутите се
разделят като:

- жълтият завива по черния път и след около четвърт час излиза на обширните Поляни на м. Ширината. Обща продължителност - 5 часа, трудност над средната.

- червеният продължава стръмно нагоре през млада борова горичка, която скоро свършва и пътеката става по-широка и по-лека. Следва м. Копривите (малка полянка, на която вдясно от пътеката са струпани огромни камъни, образуващи естествен заслон и по-голяма поляна със стар говедарник). След копривите пътеката навлиза в територията на национален парк "Пирин" и води към местността Бойов чукар (известен още с имената Бульов, Бельов, Боюв и пр.) И връх Пирин. Обща продължителност - 7 часа до границата на националния парк, труден.

Син (кръгов) - маршрутът започва от беседката в центъра на селото (точно до чешмата от предишните маршрути), спуска се надолу покрай църквата, Кметството и красивата, но полуразрушена Попова Къща - бивш хан и спомен от едни по-добри за селото Времена. Слиза се в дерето на реката, Която се пресича по малко дървено мостче. Пътеката не е трудна, но се върви бавно поради наличието на множество Къпинови и малинови храсти, особено Когато им е сезонът. Пътеката преминава току над последните Къщи на махала Везенковци, избива нагоре и пресича асфалтовия път Сенокос-Дяковци; върви малко по него и се отклонява по пътя за махала Калайджийска. Пресича махалата, и криволичейки между ливади и градини, излиза на Мазненския рид под Мазневска махала. Пресича черния път Сенокос-Ширината и се спуска през Красива букова гора към реката и махала Пъпчиовци. Следва спускане по черен път покрай махала Гърковци и се излиза на изходната точка в централната махала. Продължителност на маршрута-2 часа, трудност под средната.

Език

Village of Senokos from

Слушай музика

Как да стигнете?
bgmaps.comМАРШРУТ
от
до

© 2017 Сайт на с. Сенокос в Пирин планина | Senokos Village in Pirin Mountain - Municipality Simitli
Design by George Seksenov
Начало | Новини | Религия | Фолклор | Маршрути | Карти | Фотогалерия | ВИДЕО | Контакти | Търсене |